Skydance Interactive'nin en popüler oyunlarından biri olan The Walking Dead Saints and Sinners ile tanınmaktadır. Orijinal PlayStation VR platformunda büyük bir ilgi gören bu oyun, TWD'nin karakteristik dramatik olayları ve zombi temalı atmosferiyle gerilim dolu bir VR deneyimi sunmuştur. Behemoth ise, The Walking Dead oyunlarının savaş ve fiziksel mekaniğini temel alarak hayatta kalma unsurlarına daha az odaklanan bir aksiyon macera oyunudur. Oyunun bir dilimini deneyimleme fırsatı buldum ve oyun, kontrolleri ve mekanikleri tanıtan erken bölümlerle heyecan verici set parçaları ve keşif segmentlerini birleştiren bir yapıya sahipti. Ayrıca dev bir yaratıkla yapılan savaş deneyimi de oldukça etkileyiciydi.
Behemoth'un başkan yardımcısı ve yaratıcı isimlerinden Shawn Kittelsen, oyunun daha sofistike bir dövüş sistemi içerdiğini ve oyuncuların düşmanları gözlemlemesi, karşı saldırıları zamanlaması ve genel olarak stratejilerini düşünmeleri gerektiğini belirtiyor. Aynı zamanda oyunun en çekici yanı olan dev yaratıkla yapılan kısa mücadele, farklı bir perspektiften Shadow of the Colossus'u hatırlatıyor.
Demo deneyimini iki ana bölüme ayırabilirim. İlk bölüm, kontrol sistemlerini, keşif tekniklerini ve diğer insan düşmanlarla savaşma yöntemlerini tanıtıyor. Oldukça tipik bir VR oyunu gibi, oyunun tempoya ısınması biraz zaman alıyor. Neyse ki Skydance, karakterime, Thor çekiç tarzında fırlatabileceğim ve yeniden çağırabileceğim sihirli bir kılıç verdi. Bununla birlikte, savaşlardan sonra hemen kalkanımı düşürme alışkanlığımı düzeltmedi.
İkinci kısma geçtiğimde ise, dev bir behemoth olan Seal ile kısa bir çatışmaya girdim. Kolossal bir yaratıkla koşup kaçmak beni daha fazla VR hastası yapar mı diye endişe ettim. Ancak durum böyle olmadı. Dev yaratığa odaklandığım için, grapple hook'umla sallanırken, zayıf noktalarına ok attığımda ve ayak darbelerinden kaçtığımda kendimi gayet iyi hissettim. Bu, dev yaratıkla yapılan mücadele deneyiminin gerçekten etkileyici olduğunu gösteriyor.
Behemoth'un ana kampanyasının yaklaşık 12 saat sürmesi beklenirken, ek bir arena modu da bulunacak. Skydance'in Behemoth'u 2024 sonbaharında piyasaya sürmesi planlanıyor. Oyun, Meta'nın Quest 2 ve üstü, PC platformları ve PSVR2 gibi neredeyse tüm çağdaş VR başlıklarına gelecek.
Behemoth, Horizon Call of the Mountain gibi tırmanma ve keşif mekanikleriyle eğlenceli olacak ama bu PSVR2 özel bir oyun olduğundan daha şık bir grafik sunacak. Ancak iyi haber şu ki, Behemoth, neredeyse tüm çağdaş VR başlıklarına gelecek.
Behemoth'un VR oyun dünyasına getireceği heyecanla birlikte, gamerslar bu deneyimi beklerken VR oyun severler de bu yeni maceraya büyük bir merakla bekliyor olacak. Skydance Interactive'ın Behemoth'u, VR oyun dünyasına eşsiz bir izlenim bırakmaya aday gibi görünüyor. Umarız oyunun çıkışıyla birlikte oyuncular, bu yeni VR deneyiminin tadını çıkarmaya hazır olacaklar!