Oyun geliştirme dünyasında önemli bir gelişme yaşandı. Unity Technologies, geçtiğimiz yıl tartışmalı bir ücretlendirme modelini uygulamaya koymuş ve birçok geliştiricinin tepkisini çekmişti. Şirket, artık bu modelden vazgeçtiğini ve daha önce belirttikleri gibi seat based (koltuk bazlı) abonelik modeline odaklanacaklarını duyurdu. Ancak, bu değişiklikle birlikte Pro ve Enterprise kullanıcıları için fiyat artışlarının olacağı belirtildi.
Unity, runtime fee adı verilen bu yeni ücret politikasını bir yıl önce tanıtmıştı. Bu model, belirli gelir eşiklerini geçen geliştiricilerin, her bir indirmenin ardından ücret ödemelerini gerektiriyordu. Geliştiriciler arasında büyük bir çekişmeye neden olan bu durum, bazıları tarafından Unity'nin bağımsız geliştiriciler için sürdürülebilir bir seçenek olmaktan çıkacağı şeklinde yorumlandı. Bazı geliştiriciler, yıllarca Unity ile çalıştıktan sonra bu ani değişim karşısında derin bir hayal kırıklığına uğradı ve motoru terk etme tehdidinde bulunan birçok ses yükseldi.
Unity, birkaç gün içinde bu durumu düzeltmeye yönelik adımlar atarak özür diledi. Ancak bu politikanın yaratmış olduğu olumsuz algı, şirketin üst düzey yönetiminde de sonuçlar doğurdu. Unity CEO'su John Riccitiello, çok geçmeden görevden ayrıldı ve ardından gelen dönemde şirket, Weta Digital anlaşması ile ilişkilendirdiği 265 çalışanını işten çıkardı. Daha sonra, şirketin gelir artırma çabaları çerçevesinde 1,800 kişiyi daha işten çıkaracağı açıklandı.
Yeni CEO Matt Bromberg, Mayıs ayında göreve geldikten sonra geliştiricilerle olan güveni yeniden inşa etmeyi amaçlıyor. Bu bağlamda, geliştiricilerin hoşnutsuz olduğu fiyatlandırma modelinin sona erdiğini duyurdu. Runtime Fee uygulaması, derhal kaldırıldı. Unity Personal planı, yıllık geliri 200,000 doların altında olan geliştiriciler için ücretsiz kalmaya devam edecek. Ayrıca, bu geliştiriciler, Unity 6 ile birlikte oyunlarından *Made with Unity* başlangıç ekranını kaldırma seçeneğine de sahip olacaklar.
Diğer yandan, Unity Pro ve Unity Enterprise kullanıcıları için yeni fiyatlandırma ve yıllık gelir eşikleri, 1 Ocak tarihinde değişmeye başlayacak. Pro kullanıcıları (yıllık toplam geliri ve fonlaması 200,000 dolardan fazla olanlar) için yıllık ücret 2,200 dolar olacak ki bu, %8'lik bir artış anlamına geliyor. Unity Enterprise ile geliştirilen projeler içinse, yıllık geliri 25 milyon doların üzerinde olan kullanıcılar için %25'lik bir fiyat artışı uygulanacak. Enterprise müşterilerinin ihtiyaçlarına göre fiyatlandırma özelleştirilebilecek.
Bromberg, gelecekte fiyat artışlarını yalnızca yıllık olarak değerlendirmeyi planladıklarını belirtti. Geliştiricilerin, yeni değişikliklerin uygulanacağı tarihlere kadar mevcut sürümü kullanmaya devam edebileceklerini de sözlerine ekledi. "Geliştiricilere değer sunmak ve uygun fiyatlarla iş birliği yapmak istiyoruz" diyen Bromberg, "Runtime Fee'nin kaldırılması ve fiyat değişiklikleri, oyun geliştirme sürecini iyileştirmek ve geliştiricilerle daha iyi ortaklıklar kurmak amacıyla yapılmıştır." ifadelerini kullandı.
Unity'nin bu adımları, oyun geliştiricileri için olumlu bir gelişme olarak karşılanmakta ve şirketin, sektördeki konumunu güçlendirmek için attığı önemli bir adım olarak değerlendirilmektedir.