Oyun

Sony PlayStation ve PC Platformları Arasındaki Oyun Stratejileri

Sony, PlayStation özel oyunlarının ve PC sürümlerinin piyasaya sürülme arasındaki farkı daraltabilir. Şirket başkanı Hiroki Totoki, kazanç çağrısı Q&A oturumunda, "margin performansımızı iyileştirmek konusunda agresif olmayı" arzuladığını ve "çok platformlu" oyunların önemli bir rol oynayacağını söyledi. Totoki, "çok platformlu" ifadesini PlayStation ve PC için kullandığını, Xbox veya Switch gibi platformları kastetmediğini belirtti.

Kârın artan brüt gelire yetişememesi konusunda sorulduğunda, donanım ve birinci parti oyunların iki odak noktası olduğunu belirtti. Bu konsol döngüsünde donanım maliyetinin azaltılmasının "zor" olduğunu ifade etti ve kalıcı konsol fiyat indirimlerinin gerçekleşmeyeceğini ima etti.

"Kişisel olarak, marjın iyileştirilmesi için fırsatlar olduğunu düşünüyorum, bu yüzden margin performansımızı iyileştirmek konusunda agresif olmak isterim," diye devam etti. Totoki, bu hedefe ulaşmanın yollarından birinin (genellikle eleştirel olarak beğenilen ve ticari olarak başarılı) PlayStation Stüdyoları başlıklarından, Marvel’s Spider Man 2 ve God of War Ragnarok gibi daha fazla gelir elde etmek olduğunu ima etti.

Totoki, Q&A oturumunda, "Geçmişte, konsolları popülerleştirmek istedik ve bir birinci parti başlığın ana amacı, konsolu popüler hale getirmekti," diye açıkladı. "Bu doğru, ancak bunun bir sinerjisi var, bu yüzden güçlü bir birinci parti içeriğe sadece konsolumuzda değil, aynı zamanda diğer platformlarda, bilgisayarlar gibi çok platformlu olarak sahipseniz, bir birinci parti [oyununun], çok platformlu olarak büyüyebileceğine ve bunun işletme karını iyileştirmeye yardımcı olabileceğine inanıyorum, bu yüzden bunun üzerinde aktif olarak çalışmak istediğimiz bir diğer husus da buydu."

Bu, PlayStation Stüdyoları başkanı Herman Hulst'un 2022'deki düşüncelerinden net bir değişikliğe işaret ediyor. Hulst o zaman PC oyuncularının birinci parti PlayStation oyunlarını (canlı hizmet başlıkları haricinde) bilgisayarlarında görmek için "en az bir yıl" beklemeleri gerektiğini söylemişti. God of War (2018) ve ilk Marvel’s Spider Man'in PS4 ve PC piyasaya sürülmeleri arasında yaklaşık dört yıllık bir zaman dilimi vardı. İkincisinin Miles Morales türevi yaklaşık iki yıllık bir döneme sahipti.

8 Şubat'ta Sony, Helldivers 2'yi PS5 ve Windows'ta aynı anda piyasaya sürdü. VGC, oyunun PlayStation Stüdyoları'nın en yüksek aynı anda Steam oyuncu sayısına ulaştığını belirtiliyor God of War (2018), The Last of Us Part I ve Horizon Zero Dawn'u geride bırakarak. Helldivers 2, Arrowhead Games tarafından geliştirilmiş ve Sony Interactive Entertainment tarafından yayınlanmıştı.

Şu anda, Totoki'nin bir sonraki PlayStation kalesi oyunları olan yaklaşan Wolverine oyunu veya her zaman popüler olan Spider Man, God of War veya çeşitli Naughty Dog franchise'larının konsol ile aynı anda PC'de çıkıp çıkmayacağı net değil. Ancak, bir strateji değişikliği zaten gerçekleşiyor ve Totoki'nin planı uygulamak için kaldıraçı olacak Nisan'da, Sony Interactive Entertainment'ın geçici CEO'su olarak Jim Ryan'ın yerini alacak.

Bu yazı, Sony'nin PlayStation ve PC platformları arasındaki oyun stratejisindeki değişiklikleri ve bunun şirketin kârlılığına etkilerini ele alıyor. Sony'nin çeşitli platformlarda oyunlarına daha geniş bir erişim sunma hedefiyle gerçekleşen bu değişiklik, oyun endüstrisindeki oyuncular ve PC kullanıcıları arasında heyecanla karşılanacak gibi görünüyor. Ayrıca, bu strateji değişikliği, PlayStation oyunlarının PC platformunda piyasaya sürülmesini bekleyen kitle için oldukça önemli bir gelişme olarak değerlendirilebilir. Öte yandan, PC oyun endüstrisine odaklanan bir teknoloji blog yazarı olarak, bu değişikliğin oyun endüstrisindeki genel eğilimler ve rekabet üzerindeki etkilerini de göz önünde bulundurmak önemlidir. Bu strateji değişikliğinin, oyuncular arasında beğeni toplayacağı ve Sony'nin kârlılığını artırma hedefine yönelik adımlarının bir göstergesi olduğu söylenebilir.

Paylaş: