Ubisoft'un yakında çıkacak olan Prince of Persia The Lost Crown oyununda oyuncular, oyun sırasında eğlenceli bir hata ile karşılaşabilirler. IGN'in bildirdiğine göre, oyunun NPC'lerinden biri metinden seslendirme programıyla seslendirilmiş, bu da genellikle bu tür hizmetlerle ilişkilendirdiğimiz hafif robotik tonlarla birlikte geliyor.
Bu durum Siri veya Alexa kadar değil, ancak oyunun Pers İmparatorluğu'ndan esinlenen ortamına kesinlikle uymuyor. Söz konusu NPC, Kalux adında bir ağaç ruhu ve genellikle yayıncılar tarafından kullanılan çevrimiçi ücretsiz bir metinden seslendirme programıyla seslendirilmiş gibi görünüyor.
Bu durum bir "Yapay Zeka işlerinizi ele geçiriyor" türünde bir şey değil, ancak Ubisoft'un bir hatası olarak ortaya çıkıyor, çünkü her diğer NPC bir ses aktörüne bağlı. IGN'nin belirttiğine göre, Kalux'un jenerikte bir ses aktörü bulunmuyor. Ayrıca, Kalux'un sadece birkaç repliği var, bu yüzden bu konuşmaları teslim etmek için bir aktör atamak muhtemelen zor bir düzeltme olmayacak. Ubisoft, birinci gün yamasını hazırladı, ancak bu, Kalux sorununu çözmeyecek. Ocak ayının sonlarına veya şubat ayının başlarına doğru başka bir yama bekleyin ki bu botu bir insanla değiştirsin.
Ubisoft, "Bu karakter için ingilizce versiyonunda bulunan bu sekiz satır metin uygun şekilde uygulanmadı" diye hata kabul etti ve oyunun birden fazla dilde 12.000'den fazla diyalogu bulunuyor. Oyun geliştiricileri genellikle TTS hizmetlerini ve yapay zeka seslerini yer tutucu diyalog oluşturmak için kullanırlar ve bunlar sonunda insan oyuncular tarafından değiştirilir. Şirket sadece bu karakteri ele almamayı unuttu.
Prince of Persia The Lost Crown, 15 Ocak'ta Nintendo Switch ve PC dahil hemen hemen her platform için piyasaya sürülüyor. Bu, 2010'un Prince of Persia The Forgotten Sands'ından bu yana seriye yapılan ilk ek. Bu, seriyi 2D köklere geri götüren bir Metroidvania tarzı platform oyunudur. İncelemeler genellikle olumlu, birçok kişi Nintendo'nun yakın zamandaki Metroid Dread'ine benzer bir AAA Metroidvania deneyimi sunması nedeniyle bunu övmektedir.
Ancak, bu özel durumun bir hata olması, AI destekli TTS hizmetlerinin endüstriyi radikal bir şekilde değiştirmeyeceği anlamına gelmez. CD Projekt Red, Cyberpunk 2077 Phantom Liberty'de AI kullanarak bir oyuncunun sesini dahil etti ve SAG AFTRA, oyuncuların seslerini dijital bir kopya olarak lisanslamasını daha kolay hale getirmek için AI seslendirme platformuyla anlaşma yaptı.