Birçok oyunun bulunmadığı rahatsız edici bir odada bulunan kadının atardamarları ve bunu gösterecek. Düşündüm ve baktım ve tekrar baktım. Belki de orada olmam gerekmiyor. Belki de o kadın ben değilim. Öyle ya da böyle, benim orada olmam gerekiyordu.
İşte bu cümleler, Simogo'nun yeni oyunu Lorelei and the Laser Eyes’ın gizemli dünyasına sizi davet ediyor. Geçmişi karanlık bir otelde geçen, imkansız mimariye ve dehşet verici bir tarihe sahip bu üçüncü şahıs dedektif oyununda, bulmacaları çözerken kendinizi çeşitli garip durumların içinde buluyorsunuz. İçinde 1800'lere ait eserler, 1960'lardan kalma sahne dekorları ve 2010'ların teknolojisi bulunan bu dünya, oyuncuyu bir zaman yolculuğuna çıkarıyor. Karakterimizin neden bu otelde bulunduğu ise belirsiz. Yön eksikliği oyunun temelini oluştururken, oyuncuya baskıcı ve son derece rahatsız edici bir yalnızlık hissi veriyor.
Ancak, bu yalnızlık hissi aynı zamanda güç verici. Lorelei oteli, oyuncular için belirlenmiş bir yol olmayan sırlarla dolu bir oyun alanıdır ve her sahnede çözülmesi gereken gizemli bulmaca ve bilgilere sahiptir. Oyunun ilerleyişini hiçbir zaman tam olarak bilemeseniz de kaybolmuş hissetmezsiniz. Bu yönüyle Tunic'e benzese de, aynı zamanda David Lynch tarafından yönetilen bir yapımı andırır ve görsel olarak Kentucky Route Zero veya Sin City'e benzer. Lorelei and the Laser Eyes için gerçekten doğrudan bir karşılaştırma bulunmamaktadır. Oynamak, daha önce hiç yaşamadığınız bir deneyim sağlar.
Lorelei’deki gerçek oyun mekaniği oldukça basittir Etrafınızda dolaşın ve yakınındayken parlayan nesnelerle etkileşime geçmek için bir düğmeye basın (Gamepad üzerinde gerçekten herhangi bir düğme). Aksi takdirde basit bir düğme, karakterin istatistikleri, envanteri, referans materyalleri, çözülmemiş bulmacaları ve taşınabilir oyun sistemine ulaşmanızı sağlar. Oyuncunun istatistikleri arasında kafein, stres, sıcaklık, nakit ve mesane takibi bulunurken, envanterinde tampon gibi ilginç öğeler yer alır. Oyunun başlangıcında tuvaletlerin ve tamponun oynanış açısından bir önemi olmayabilir, ancak onların var olduğu gerçeğinden memnun oldum ve nihayetinde işe yarayana kadar tamponu her heykelin ve anahtar deliğinin içine sokmaya devam edeceğim. Eğer işe yararsa tabii ki. Lorelei and the Laser Eyes ile ne zaman bileceğinizi asla bilemezsiniz.
Lorelei'nin dünyası Roma rakamları, Yunan harfleri, burç işaretleri ve 24 saatlik saatlerle inşa edilmiş olup bulmaca kutuları, tuş takımlı kodları, mantık bulmacaları, labirentler, resim yeniden yapılandırmaları, hafıza testleri ve diğer son derece tatmin edici gizem çözme mekanizmaları ile doludur. Bununla birlikte, oyunun dâhiyane yanı ekran dışında gerçekleşen eylemlerdedir. Lorelei and the Laser Eyes, bir defter ve kalemle oynanması gereken bir oyun olduğunu kesinlikle unutmayın. Evet, hatta hemen alay edip, "Hiçbir şey yazmama gerek yok" diyen kişi, siz de dahil olmak üzere, bunlar gerekliliğinizi anlayana kadar yazacaklarınıza ihtiyacınız olacak. Emin olabilirsiniz.
Lorelei, kesin çözümleri olan basit bulmacaları elbette ki içerir, ancak soruların çoğu, önceki cevaplara, önemli miktarda okumaya, nesne manipülasyonuna, çıkarıma ve yaratıcı düşünmeye dayanarak zorlayıcıdır. Bu basit bulmacalar, özellikle oyunun erken aşamalarında düzenli bir endorfin patlaması sağlar. Ayrıca daha zorlu bulmacaları çözme konusunda bir rehber görevi görür İç sesinize güvenin. Aklınıza bir şey geldiğinde, ne kadar saçma olursa olsun, deneyin. Lorelei and the Laser Eyes, merakı ödüllendirir ve oyun, daha sonra saatlerce işe yarayacak kavramların tohumlarını mükemmel bir şekilde ekme konusunda son derece ustadır.
Yaklaşık yedi saatlik oyun deneyimimde ilk zihinsel engelime çarptım ve bu noktada, Lorelei'nin temposu bir süre için aşağıya çekildi. Otelin farklı alanlarını sürekli olarak zorlanarak keşfederken, çözemediğim birkaç odaya takıldım, onlara arasında dolaşarak gizli ipuçları için notlarımı taradım. 45 dakika sonra, hala çözülmesi gereken ilk saatten kalan basit bir bulmacayı hatırladım ona geri dönüp tamamladım ve oyun, bana tamamen yeni bir otel alanını keşfetme ve tempoyu tekrar artırma şekilde genişledi.
Lorelei'deki her aydınlanma anı, daha fazla soru ortaya koyar ve sırlar, başkarakterin etrafında zarif bir şekilde açılan büyük, genel bir anlatı eşliğinde birikir. Klasik korku unsurları da bulunmaktadır ölümden sonra öğütler sunan baykuş maskeli çocuklar, korkunç koridorlar, ürkütücü gramofon müziği, gözü olmayan hayaletler. Arkadan sizi yakalamaya çalışan kafası labirent şeklinde bir adam. Oyun, düzenli aralıklarla çeşitli görsel stiller sunar, gerçeğini mükemmel bir şekilde kendi içinde kırar.
Bu tuhaflık, Simogo'nun inanılmaz bir bulmaca oyunu yapma yeteneğini ortaya koyar. Bu, metin ve fiziksel giriş yöntemleriyle oynayan, iOS'taki bir başlık olan Device 6'nın ardındaki stüdyo ve İskandinav mitolojisi ve ölüm hakkında işleyen büyüleyici bir macera olan Year Walk'nın yapımcısıdır. Lorelei, Simogo için bir başyapıt gibi hissettirir, bu geliştiricilerin bu sistemleri ne kadar derinlemesine anladıklarını kanıtlayan, tuhaf ve keşfedilmemiş bir bölgeye ilerleyen bir bulmaca oyununun atmosferik bir gücüdür.
Lorelei and the Laser Eyes, bulmacaların birleştiği fare kralı gibidir. Her bulmaca öncekini dolaşır, bir sonrakini boğar ve gizli bilgilerle düğümlenmiş çözümler sunar. İşte bu yüzden, oyunun kılavuzları muhtemelen House of Leaves gibi görünecek.
Ben on saatlik bir oyun deneyimine sahibim ve birçok sır hâlâ çözülmeyi bekliyor. Batı kanadında zodyak işaretleri ve Roma rakamları olan altı eli bulunan bir saat var ki hâlâ çözemiyorum ve aylık evrelerle ilişkili bir kilidi olan bir günlük beni deli etmek üzere yavaşça sürüklüyor. Karakterimizin ekran üstündeki defterinde çözülmesi bekleyen onlarca bulmaca bulunuyor. Gerçek hayatta, defterimin sayfaları benzer, aceleyle çizilmiş sayılar, harfler, tarihler, oklar ve sembollerle dolu, karmakarışık bir kaosun arasında çözümler bulunuyor.
Lorelei and the Laser Eyes, 16 Mayıs'ta Steam ve Switch platformlarına gelecek.