Amazon Games ve geliştirici Glowmade, izleyici katılımını ve co op oynanışı ön plana çıkaran yeni oyunu King of Meat ile oyun dünyasında heyecan yaratmayı amaçlıyor. Film etkilerini, özellikle The Running Man ve Labyrinth gibi yapımları, profesyonel güreşten aldığı unsurlarla harmanlayarak inşa edilen bu oyun, 3D platformer deneyimini kullanıcı tarafından oluşturulan zindanlarla birleştiriyor.
Oyun, Komstruck Koliseum adlı, özünde bir Battle Royale arenası olan bir mekanda geçiyor. Burada oyuncular, çeşitli aşamalarda savaşarak hem birbirlerine yardım ediyor hem de izleyiciyi eğlendiriyorlar. WWE ilhamı da burada devreye giriyor izleyiciler sadece atmosferi süslemenin ötesinde, oyunun mekanikleriyle doğrudan etkileşime geçiyorlar. Gems toplayarak ve düşmanlarla dövüşerek elde edilen puan artışları sayesinde oyuncular, daha yüksek sıralamalar elde ediyor ve oyun içindeki yapılan görevleri tamamladıkça yeni silah, kostüm ve Glory Moves adını verdikleri özel saldırıların kilidini açabiliyorlar.
King of Meat'in görsel sunumu, Fortnite ve Castle Crashers arasında bir yerde konumlanıyor ancak daha tuhaf ve karanlık bir atmosfer barındırıyor. Silah kaplamaları arasında Cthulhu
Oyun mekaniğine geldiğimizde, King of Meat, temel bir hack and slash platformer deneyimi sunuyor. Oyuncular, kılıçlar ve balyozlar gibi silahlarla temel yakın dövüş saldırıları gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca, şarj edilen ağır saldırılar, özel hareketler ve çeşitli uzun menzilli silahlar (deneyimlediğimde bir yaylı tüfek kullanıyordum) ile donatılmışlar. İki kez zıplama ve bazı hafif kombinasyonlarla beraber, oyunun dövüş ve tempo dinamiklerinin sunumu, beklenenin altında kalıyor. Çok sayıda düşmanın geldiği alanlarda oyuncuların bazen beklemek zorunda kaldıkları anlar yaşanıyor. Platformlar arasında zıplamak, birçok 3D platformer’a göre daha az titiz ve tepkisel hissettiriyor.
Maalesef, oyunun daha önceki betasındaki bazı teknik sorunlar da gözlemledim oyuncular bazen duvarlara sıkıştı veya düşmanlar kaybolarak ilerlemeyi engelledi. Ancak bu durum, oyunun nihai hali olmadığını göz önünde bulundurulduğunda, Glowmade'ın oyunu piyasaya sürmeden önce gerekli iyileştirmeleri yapacağı umudunu doğuruyor.
Dungeon oluşturma mekanizmasına dair deneyimim ise mevcut olmadı, bu durum benim için büyük bir hayal kırıklığıydı. Oyunun başlangıcında birçok önceden hazırlanmış aşama ve bir hikaye kampanyası yer alacak. Ancak Super Mario Maker gibi oyunların izinden giderek, Glowmade kullanıcıların kendi seviyelerini oluşturmalarını bekliyor. Geliştiricilerin yaklaşımı "Oyuncuları ilginç oldukları için ödüllendirmek istiyoruz" şeklinde ifade ediliyor. İlk parti zindanlar, oyuncuların erişeceği araçlarla inşa ediliyor bu durum, oyuncuların katkı sağlayabilecekleri bir topluluk yaratma amacını taşıyor.
King of Meat, PC, PS5, Xbox X/S ve Nintendo Switch platformlarında oynanabilir olacak. Ancak, Amazon ve Glowmade henüz resmi bir çıkış tarihi belirlemiş değil. Gelişmeleri takip etmekte fayda var! King of Meat, ilginç bir konseptle dikkat çekiyor ve mevcut önizleme sırasında sunduğu görsel şovun yanı sıra hack and slash platformer deneyimi sunmasıyla da heyecan verici görünüyor. Ancak, bazı mekanik sorunların ve sınırlı silah çeşitliliğinin oyunun kapsamını etkileyebileceği düşünülüyor. Bununla birlikte, Glowmade'ın deneyimli geliştirici kadrosu, oyun için zamanla gerekli yenilikler yapılacağı umutlarını artırıyor.