Oyun dünyası, son dönemdeki işten çıkarmalarla çalkalanmaya devam ediyor. Son olarak, PlayStation 4’ün popüler korku oyunu Until Dawn'ın PlayStation 5 ve PC için hazırlanacak remaster versiyonunu geliştiren Ballistic Moon stüdyosu, yayın tarihinin yalnızca bir ay öncesinde bazı çalışanlarını işten çıkardı. Oyun dünyası üzerine güvenilir bir kaynağı olan Eurogamer, bu üzücü durumu geçtiğimiz Pazar günü duyurdu.
Ballistic Moon, LinkedIn üzerinden yaptığı açıklamada, “Stüdyomuzun geleceğini güvence altına almak için takımımızı önemli ölçüde küçültme zorunluluğu ile karşılaştığımızı büyük bir üzüntü ile duyuruyoruz," ifadesine yer verdi. Ayrıca, çalışma ekibinin ne kadar bir kısmının işten çıkarıldığı veya toplamda kaç kişinin etkilendiği hakkında net bir bilgi verilmedi.
Eski çalışanlardan Cassy Cornish ve Harry Williams, sosyal medya hesapları aracılığıyla işten çıkarıldıklarını duyurdular. Cornish, LinkedIn’de yaptığı paylaşımda, “Bu güzel ama dalgalı sektörde birçok diğerleri gibi, maalesef Ballistic Moon'daki Junior Game Designer rolümden işten çıkarıldım," açıklamasını yaptı. Ekibin harika olduğunu vurgulayan Cornish, “Ekim’de oyunumuzun yayımlanmasını sabırsızlıkla bekliyorum!" ifadelerini kullandı.
Ballistic Moon'un yaşadığı bu durum, oyun stüdyoları ve teknoloji şirketlerindeki işten çıkarmaların bir örneği. Son zamanlarda Take Two Interactive, Behaviour (Dead By Daylight), Bungie (Destiny 2 ve Marathon) ve Humble Games gibi pek çok önemli firma benzer sıkıntılarla karşı karşıya kaldı.
Eurogamer’ın raporlarına göre, Rocksteady stüdyosu da son zamanlarda QA (kalite kontrol) departmanını 33 kişiden 15 kişiye düşürdü. Bu karar, Suicide Squad Kill the Justice League adlı oyunun bekleneni vermemesi üzerine alındı. İlgili çalışanlardan birinin, işten çıkarıldığı dönemde paternite izninde olması ise durumun ne denli hassas olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.
Oyun endüstrisinin dinamikleri, bu kadar büyük bir iş gücü kaybı ile test edilirken, Ballistic Moon'un Until Dawn remaster'ının geleceği üzerinde de bir belirsizlik söz konusu. Oyuncular, umarız stüdyonun karşılaştığı zorlukların üstesinden gelerek, bekledikleri deneyimi sunmada başarılı olurlar. Geliştirici ekibin geleceği ve projeleri hakkında daha fazla bilgi almak için takipte kalacağız.