AMD, FidelityFX Super Resolution (FSR) teknolojisinde yapılan son değişikliklerle oyun dünyasına yeni bir ses getiriyor. Geçtiğimiz yaz tanıtılan 3.0 sürümünden sonra 3.1 sürümüyle oyuncuların karşısına çıkan AMD, FSR teknolojisini daha da geliştirerek, daha geniş bir oyun yelpazesine sunmayı amaçlıyor. Yenilikler arasında öne çıkan detayları mercek altına alalım.
FSR 3.1, 3.x sürümünde yapılan geliştirmeleri, "Fluid Motion Frames" özelliğinden ayırarak sunuyor. Bu da oyun geliştiricilerinin tercihine bağlı olarak bu özellikleri uygulamalarını sağlıyor. Ayrıca, FSR 3.0 kare üretimi özelliğini diğer çözünürlük arttırıcılarla kullanma imkanı sunuyor. Bu özellik, özellikle DLSS kare üretimini destekleyen ancak DLSS Frame Generation özelliğini desteklemeyen 20 ve 30 serisi Nvidia GeForce GPU'ları için oldukça faydalı olabilir.
Teknolojinin en iyi performansını alabilmek adına ise minimum 60 FPS önerilirken, AMD'nin Alexander Blake Davies postunda bu detayı vurguladı. FSR 3.1'de tempora stabilite ve gölgelenme azaltma gibi konularda iyileştirmeler yapılırken, AMD geniş kapsamlı oyunların bu teknolojiden faydalanabilmesi için geliştiricilere daha stabil bir FSR API sunuyor.
Oyun geliştiricileri için sunulan bu API, gelecekteki FSR güncellemelerinin daha kolay bir şekilde entegre edilmesini ve hatta bazı durumlarda geliştiricilerin ek çaba göstermeden teknolojiden faydalanabilmesini sağlayacak. Ayrıca, FSR 3.x teknolojisi Vulkan API’yı kullanan oyunlarla sınırlı kalmayacak ve Xbox Game Development Kit (GDK) üzerinden de konsol oyunlarına entegre edilebilecek.
Ancak, yeni bir teknoloji olarak FSR 3.1’in şu an için sadece belli başlı oyunlarda desteklendiğini unutmamak gerekiyor. AMD, bu listeyi genişletmek ve daha fazla oyunun FSR teknolojisinden faydalanabilmesini sağlamak için geliştiricilere daha fazla kolaylık sunmayı hedefliyor.
AMD’nin FSR 3.1 için herhangi bir donanım gereksinimi belirtmediğini hatırlatmakta fayda var. Ancak teknolojiye destek veren kartlar genellikle, AMD RX 5000, 6000, ve 7000 serisi, Nvidia RTX 20 ve sonrası serisi, Intel'in Arc GPU'ları.
Bu yenilikler, oyun dünyasında kare hızını ve grafik kalitesini arttırmak adına heyecan verici bir gelişme olarak karşımıza çıkıyor. Ancak, teknolojinin oyun bazında uygulanabilirliği ve geliştiriciler tarafındaki kabulü sürecinde atılacak adımları sabırla beklememiz gerekiyor.
Dünya genelinde bu teknolojiyi daha fazla oyunun benimseyebilmesi ve oyuncuların bu gelişmelerden en iyi şekilde faydalanabilmesi adına, AMD'nin yapacağı ileriye dönük adımların oyun dünyasını nasıl etkileyeceğini ise yakından takip etmekte fayda var.